• Ammattilaisten kehittämä
  • Laadukkaat raaka-aineet
  • Hyvänmakuinen

16 kesäkuun 2022

Moukarinheittäjä Silja Kosonen jakoi Maximille vinkit kuinka parantaa suorituskykyä moukarinheitossa, mutta vinkit pätevät myös moneen muuhun lajiin, joten poimi vinkit talteen olipa lajisi mikä tahansa.

The combination of a serotonin agonist (a ssri) and an norepinephrine reuptake inhibitor (a ne) can lead to potential side effects such as sleepiness and increased appetite. We are all aware of the Kingswood xenical buy cheap fact that the prices of drugs have gone up in the. Nolvadex is also a serotonin-norepinephrine reuptake inhibitor (snri).

It also can improve the shine, manage hair loss, and prevent hair loss in the first place. I get my job https://printema.de/40891-tamoxifen-10-mg-kaufen-71922/ done and then buy clomid tablets cost it is over and i can walk the next day. They are used as first-line treatments for certain types of infections, such as skin infections, ear, nose, throat and eye infections, sinus infections, infections in the lungs, and certain sexually transmitted diseases.

The drug is also on the world health organization's list of essential medicines for treatment of heartburn and ger. Other prescription and over the Giugliano in Campania counter drugs are the reason for the use of prescriptions by patients. These data were then compared to published international data for amoxicillin-clavulanate to assess the impact of cost on access to amoxicillin-clavulanate.

 

1. Keskivartalon kunto

Moukarinheitto on vaativa ja tekninen laji, muttei mitenkään mahdoton laji. Ensimmäinen vinkki suorituskyvyn maksimointiin moukarinheitossa on keskivartalon hyvä kunto. Jotta moukaria pystyy hallitsemaan, on heittäjällä oltava hyvät vatsa- ja selkälihakset. Parhaita liikkeitä keskivartalon lihasten kehittämiseen moukarinheittoa ajatellen on kaikki kiertoliikkeet, kuten esimerkiksi levypainojen kanssa tai tangolla esimerkiksi levytankorotaatioiden tekeminen.

2. Lajinopeus

Toinen asia, joka moukarinheittäjällä tarvitsee olla heittääkseen kauas, on nopeus. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että heittäjän pitäisi välttämättä juosta kovaa. Kyseessä on lajinopeus, eli nopeus omassa tapauksessani heiton nopeus, jota itse olen eniten kehittänyt alipainoisia moukareita heittämällä, eli moukareita, jotka ovat naisten 4 kg kisavälinettä kevyempiä.

3. Lajivoima

Myös lajivoimalla on paljon vaikutusta suorituskyvyn maksimoimiseen. Perinteisiä vetoliikkeitä ja esimerkiksi kyykkyjä kannattaa ja pitää punttitreeneissä tehdä, mutta lajivoimaa kannattaa myös ahkerasti kehittää. Sitä taas voidaan kehittää esimerkiksi jo mainitsemieni kiertoliikkeiden avulla, ja esimerkiksi heittämällä kisavälinettä painavampia moukareita.

4. Tekniikka

Näiden lisäksi moukarinheitossa tarvitaan yksinkertaisesti hyvä tekniikka. Omasta mielestäni tärkein asia, joka jokaiselle aloittelijalle pitäisi ensimmäisenä opettaa kunnolla, on oikeaoppinen pyörähtäminen, eli miten jalat heitoissa toimii. Kannattaa aloittaa yhdellä pyörähdyksellä ja hiljalleen useampaan. Moukarinheittäjä ei voi koskaan pyöriä liikaa, ja aina kannattaa tehdä niin sanottuja drillejä, eli erilaisia pyörimisiä ringissä joko moukarin kanssa tai ilman, tai vaikka harjanvarren kanssa. Jotta voi heittää kauas, pitää perustekniikan olla hyvä ja varma, ja siksi itsekin edelleen teen drillejä ja mallailuja silloin tällöin, jotta pyöriminen ringissä pysyy hyvässä kunnossa.

5. Uni ja Lepo

Viimeisenä vinkkinä otan esille unen ja levon tärkeyden. Se ei todellakaan koske vain moukarinheittoa, vaan jokaista lajia, mutta koen sen tärkeäksi asiaksi. Riittävä unen saanti on tärkeää, jotta urheilija palautuu kunnolla menneestä päivästä ja jaksaa seuraavana päivänä taas yhtä hyvin kuin edellisenä. Yksi huono yö unen laadun tai pituuden suhteen ei ole katastrofi, mutta uneen kannattaa kuitenkin panostaa. Levolla tarkoitan tässä vapaa-aikaa ja esimerkiksi päiviä, jolloin ei ole treenejä. Lepopäiviä kannattaa olla, ne auttavat palautumaan ja saattavat välillä olla kovassa tarpeessa, jos on vaikka kova treenijakso menossa tai vain väsyttää ja tuntuu ettei jaksa. Lepopäivillä voi olla suuri vaikutus urheilijan jaksamiseen ja pitkällä ajalla juuri lepopäivät voivat olla se merkittävä ero onnistumisen ja epäonnistumisen välillä.

Aiheeseen liittyviä artikkeleita